
Ο Calvin Klein, ένας από τους σπουδαιότερους σχεδιαστές που όχι μόνο καθόρισαν την εικόνα της μόδας στις ΗΠΑ, αλλά και επηρέασαν το πώς ο κόσμος αντιλαμβάνεται το ντύσιμο, απαθανατίστηκε σε σπάνια εμφάνιση στους δρόμους του Μανχάταν.
Γεννημένος με πάθος για την κομψότητα, ίδρυσε το 1968 την εταιρία Calvin Klein Inc. μαζί με τον κοντινό του φίλο Barry Schwartz, αφού του δάνεισε 10.000 δολάρια και στην ουσία τότε ξεκίνησαν όλα. Ο Calvin Klein άρχισε να φτιάχνει παλτό, μία τέχνη που έμαθε χάρη στις σπουδές του στο Fashion Institute of Technology. Οι δύο φίλοι, επί 35 χρόνια συνεργασίας, έπαιρναν μαζί κάθε σημαντική απόφαση με τον Schwartz να αναλαμβάνει το επιχειρηματικό κομμάτι και τον Calvin Klein το δημιουργικό.
Το 1973 η νεαρή τότε εταιρία επέκτεινε τις δραστηριότητές της στον κόσμο των αθλητικών ρούχων, με τα πρώτα σχέδια να κερδίζουν την αγάπη του κοινού.
Ωστόσο, το όνομά του έγινε παγκοσμίως διάσημο όχι μόνο για τα ρούχα, αλλά και για τις σκανδαλώδεις διαφημίσεις του. Η καμπάνια με την 15χρονη τότε Brooke Shields, που ποζάρει με jeans και λέει το περίφημο «Nothing comes between me and my Calvins», καθιέρωσε μια νέα αισθητική στη διαφήμιση. Ακολούθησαν οι iconic καμπάνιες με εσώρουχα για άντρες και γυναίκες, μετατρέποντας τους άντρες σε sex symbols και καθιερώνοντας την σεξουαλικότητα ως το βασικό στοιχείο της μάρκας.
Το 1982 είναι η χρονιά που ο Calvin Klein αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού. Κάνει την κίνηση και λανσάρει ανδρικά εσώρουχα με τολμηρές διαφημιστικές καμπάνιες, δηλώνοντας ότι «δεν σχεδιάζει σέξι κομμάτια, αλλά κομμάτια που κάνουν τον άνθρωπο που τα φορά πιο σέξι».
Οι εικόνες γυμνασμένων σωμάτων κάτω από το λεπτό ύφασμα με το λογότυπο CK έγιναν σύμβολα μιας νέας αισθητικής, με τις αφίσες να εξαφανίζονται από τις βιτρίνες μέσα σε μια νύχτα.
Ακολούθησαν οι γυναικείες σειρές και το θρυλικό άρωμα Obsession, με καμπάνιες που άφησαν εποχή και ανέδειξαν το brand σε παγκόσμιο φαινόμενο. Η συνεργασία με την Kate Moss και ο ερχομός του “heroin chic” το ’90 έδωσαν στον Klein τη φήμη του σχεδιαστή που δεν φοβάται να σοκάρει, χρησιμοποιώντας τη σεξουαλικότητα ως καλλιτεχνικό και εμπορικό όπλο, την ίδια περίοδο που οι διαφημίσεις της Κέιτ Μος με τον Μαρκ Γουόλμπεργκ είχαν μαγέψει το κοινό και που ακόμα και σήμερα είναι viral και θεωρούνται ιδιαίτερα σέξι.
Το 2002, ο Calvin Klein αποφασίζει να πουλήσει τον οίκο του στον όμιλο Phillips Van Heusen έναντι 400 εκατ. δολαρίων σε μετρητά και 30 εκατ. σε μετοχές, και να αποσυρθεί από τη μόδα. Την περίοδο της ακμής του οίκου, παντρεύεται την Kelly Rector,τη δεύτερη σύζυγό του μετά τον πρώτο του γάμο με τη σχεδιάστρια υφασμάτων Jayne Center.
Ωστόσο ο γάμος αυτός αρχίζει να καταρρέει και το 2006 έρχεται το διαζύγιο, και μαζί του η δημόσια παραδοχή της σεξουαλικής του ταυτότητας ως bisexual.
Στο διάστημα εκείνο εντωμεταξύ, και συγκεκριμένα το 2002, ο Calvin Klein αποφασίζει να πουλήσει τον οίκο του στον όμιλο Phillips Van Heusen έναντι 400 εκατ. δολαρίων σε μετρητά και 30 εκατ. σε μετοχές, και να αποσυρθεί από τη μόδα.
Λίγα χρόνια αργότερα, στα 70 του, ο «βασιλιάς των σκανδάλων» ξαφνιάζει ξανά τα media όταν εμφανίζεται με τον Nick Gruber, έναν κατά 46 χρόνια νεότερο εραστή.
Μετά τον Gruber, στη ζωή του μπαίνει ο μοντέλο Kevin Baker, επίσης 46 χρόνια νεότερος. Η σχέση τους γίνεται γνωστή το 2016, αλλά αυτή τη φορά ο σχεδιαστής προτιμά να κρατήσει ένα διακριτικό προφίλ με ελάχιστες δημόσιες εμφανίσεις.
Σήμερα, η κληρονομιά του Calvin Klein ξεπερνά τα ρούχα: είναι η ιστορία ενός brand που κατάφερε να συνδυάσει την απλότητα με τον ερωτισμό και να επιβάλει ένα ολόκληρο νέο λεξιλόγιο στη μόδα.
Πριν λίγες ημέρες ο 82χρονος παγκοσμίου φήμης σχεδιαστής μόδας Calvin Klein περπατούσε στη Μανχάταν και έριχνε ματιές στις βιτρίνες της Madison Avenue. Προφανώς έδωσε το «παρών» σε εκδηλώσεις που σχετίζονται με την Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης που ολοκληρώνεται σήμερα.
Η διαφήμιση του Bad Bunny για την Calvin Klein την άνοιξη του 2025 αποτέλεσε σημείο καμπής για τον οίκο, συνδυάζοντας την αισθητική του με τη σύγχρονη μουσική κουλτούρα. Ο Πορτορικανός καλλιτέχνης, γνωστός για την ανατροπή των στερεοτύπων γύρω από τη μόδα και τη σεξουαλικότητα, έγινε το πρόσωπο της καμπάνιας για την Icon Cotton Stretch συλλογή εσωρούχων της Calvin Klein
Η καμπάνια αυτή απέσπασε εντυπωσιακή ανταπόκριση, με πάνω από 56 εκατομμύρια προβολές στα social media και αξία μέσων εκθέσεων 8,4 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ σε μόλις 48 ώρες.