
Νέα έρευνα της RateHawk αποκαλύπτει τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες του τουρισμού και τον ρόλο της τεχνολογίας στη βελτίωση της καθημερινότητάς τους.
Παρά το γεγονός ότι το 92% των επαγγελματιών δηλώνουν ικανοποιημένοι από την εργασία τους, η πραγματικότητα δείχνει ότι η καθημερινότητά τους παραμένει απαιτητική.
Σύμφωνα με τη δεύτερη φάση της έρευνας της RateHawk, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 1.300 επαγγελματίες τουρισμού από την Ευρώπη, τη Βόρεια και Λατινική Αμερική, την Ασία και τις χώρες του Κόλπου, ο έντονος ανταγωνισμός, οι αυξανόμενες προσδοκίες των ταξιδιωτών και οι χρονοβόρες χειροκίνητες διαδικασίες παραμένουν τα μεγαλύτερα εμπόδια.
Ένας στους τέσσερις επαγγελματίες χαρακτήρισε τον ανταγωνισμό κορυφαία δυσκολία, με τις πιέσεις να εντείνονται σε περιοχές όπως ο Κόλπος (49%) και η Ασία (30%). Παράλληλα, το 24% ανέφερε ότι δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των πελατών, με πολλούς να σημειώνουν ότι οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να συγκρίνουν τιμές με την προ πανδημίας περίοδο, κάτι που κάνει τους προϋπολογισμούς μη ρεαλιστικούς.
Η διατήρηση ικανοποιητικών εισοδημάτων παραμένει επίσης κρίσιμο ζήτημα: το 15% δηλώνει ότι αποτελεί τη μεγαλύτερη ανησυχία του, ενώ το 33% θα ήθελε υψηλότερες προμήθειες.
Επιπλέον, σχεδόν οι μισοί από τους συμμετέχοντες χαρακτήρισαν την αναζήτηση ανταγωνιστικών προσφορών ως την πιο χρονοβόρα εργασία. Το ποσοστό είναι ιδιαίτερα υψηλό στην περιοχή του GCC (52%) και στην Ασία (49%), ενώ παραμένει σημαντικό και στην Ευρώπη (40%), τη Λατινική Αμερική (44%) και τη Βόρεια Αμερική (39%).
Η έρευνα αναδεικνύει τη στροφή του κλάδου προς την τεχνολογία. Το 29% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι περισσότερα εργαλεία τεχνολογίας θα βελτίωναν την αποδοτικότητά τους. Στην κορυφή της λίστας βρίσκονται τα εργαλεία αυτοματισμού, με σχεδόν το 49% να τα θεωρεί αναγκαία, κυρίως σε μικρότερες επιχειρήσεις.
Παράλληλα, το 34% θεωρεί ότι η εξατομίκευση μέσω τεχνητής νοημοσύνης αποτελεί την πιο σημαντική καινοτομία, με ιδιαίτερη ζήτηση από μεγαλύτερες εταιρείες. Ενδεικτικό είναι το χάσμα γενεών: το 40% των νεοεισερχόμενων ζητά λύσεις για κινητές συσκευές, έναντι μόλις 28% των πιο έμπειρων επαγγελματιών.
«Η ταξιδιωτική βιομηχανία είναι γνωστή για τα χαμηλά περιθώρια κέρδους της. Σε ένα περιβάλλον όπου το κόστος ταξιδιού αυξάνεται συνεχώς, κάθε ευκαιρία για επιπλέον προμήθεια είναι κρίσιμη. Τα έξυπνα εργαλεία δίνουν αυτή την ευελιξία και στηρίζουν τη βιώσιμη ανάπτυξη των συνεργατών μας», σημείωσε η Astrid Kastberg, CEO της RateHawk.
Μεταξύ των πιο επιθυμητών τεχνολογιών, οι μισοί επαγγελματίες ανέφεραν συστήματα αυτοματισμού, όπως εργαλεία κρατήσεων, CRM και λύσεις για mid/back office. Η ζήτηση είναι εντονότερη στη Βόρεια Αμερική (61%), ενώ υψηλά ποσοστά εμφανίζονται και στην Ευρώπη (50%), την Ασία (47%) και τη Λατινική Αμερική (46%).
Το ενδιαφέρον για λύσεις που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη είναι επίσης αυξημένο: το 34% παγκοσμίως ζητά τέτοιες υπηρεσίες, με τα ποσοστά να φτάνουν το 45% στη Βόρεια Αμερική και το 41% σε Ασία και Λατινική Αμερική.
Οι μικρότερες επιχειρήσεις, αντίθετα, δίνουν προτεραιότητα σε πιο πρακτικά εργαλεία καθημερινής χρήσης, όπως ο αυτοματισμός ρουτίνας (48%) και οι εφαρμογές για κινητά (32%).
«Είναι ξεκάθαρο ότι η καινοτομία δεν αντιμετωπίζεται ως απειλή αλλά ως εργαλείο εξέλιξης. Οι αυριανοί επαγγελματίες του τουρισμού θα χρειαστούν συνδυασμό δεξιοτήτων: εξυπηρέτηση πελατών, γνώση δεδομένων και τεχνολογική εξειδίκευση. Αυτή είναι μια συναρπαστική εποχή για τον κλάδο», κατέληξε η Kastberg
The post Στροφή στον ψηφιακό μετασχηματισμό: Τι ζητούν οι ταξιδιωτικοί πράκτορες appeared first on Tourism Today.