
Η νέα έκθεση Skyscanner Horizons 2026 αποκαλύπτει πως η παγκόσμια ταξιδιωτική συμπεριφορά μπαίνει σε νέα εποχή.
Οι ταξιδιώτες δεν αναζητούν πια απλώς έναν προορισμό, αλλά μια εμπειρία — με περισσότερες κρατήσεις, αυξημένες δαπάνες και νέα κριτήρια επιλογής που συνδυάζουν την ευεξία, την αυθεντικότητα και τη βιωσιμότητα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, το 84% των ταξιδιωτών παγκοσμίως δηλώνει ότι θα ταξιδέψει το ίδιο ή περισσότερο μέσα στο 2026, ενώ το 39% σκοπεύει να ταξιδέψει ακόμη πιο συχνά. Οι Millennials και η Generation X οδηγούν αυτή τη στροφή, αντιμετωπίζοντας τα ταξίδια ως τρόπο προσωπικής εξέλιξης και όχι απλώς αναψυχής.
Παράλληλα, το 71% σκοπεύει να ξοδέψει το ίδιο ή και περισσότερο σε αεροπορικά εισιτήρια, ενώ το 37% δηλώνει ότι θα αυξήσει τον ταξιδιωτικό του προϋπολογισμό. Στη διαμονή, το 70% αναμένει να δαπανήσει περισσότερα, επιλέγοντας ξενοδοχεία που προσφέρουν εμπειρίες και όχι μόνο διαμονή.
Η Skyscanner κατέγραψε 10% αύξηση στις αναζητήσεις ταξιδιών από τους 160 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες της, με τη Μέση Ανατολή και την Αφρική να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (+22%), τη Λατινική Αμερική να ακολουθεί (+18%) και την Ευρώπη να σταθεροποιείται στο +10%.
Η Ινδία αναδεικνύεται σε ανερχόμενη δύναμη του παγκόσμιου τουρισμού, με το WTTC να προβλέπει νέα χρονιά-ρεκόρ και οικονομική συμβολή άνω των 22 τρισ. ρουπιών για το 2025.
● Το 51% χρησιμοποιεί τη λειτουργία “Everywhere” της Skyscanner για να αντλήσει ιδέες ταξιδιών.
● Το 46% εμπνέεται από το YouTube, το 38% από το Instagram και το 28% από το Facebook.
● Η «προσιτή πολυτέλεια» και οι λιγότερο τουριστικοί προορισμοί κερδίζουν έδαφος.
Η εμπιστοσύνη στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για τον προγραμματισμό ταξιδιών αυξάνεται. Το 54% των ταξιδιωτών δηλώνει ότι αισθάνεται άνετα με τη χρήση AI, έναντι 47% πέρυσι.
● 38% θα τη χρησιμοποιούσε για αναζήτηση προορισμών,
● 33% για δημιουργία δρομολογίων,
● 32% για σύγκριση πτήσεων και ξενοδοχείων.
Η εμπιστοσύνη είναι υψηλότερη στην Ινδία (86%), τα ΗΑΕ (81%) και τη Βραζιλία (81%), ενώ η υιοθέτηση παραμένει χαμηλή στην Ιαπωνία (22%) και τη Γαλλία (19%).
Παράλληλα, ένας στους τρεις ταξιδιώτες αναφέρει ότι ο υπερτουρισμός έχει επηρεάσει αρνητικά τις διακοπές του. Ως αποτέλεσμα:
● 34% δηλώνει ότι θα αναζητήσει πιο ήσυχους προορισμούς,
● 26% θα επιλέξει λιγότερο τουριστικά μέρη για οικονομικούς λόγους,
● 31% θα συνεχίσει να επισκέπτεται δημοφιλείς προορισμούς, αλλά εκτός περιόδων αιχμής.
Από τα δεδομένα κρατήσεων, διαφαίνεται μετατόπιση της ζήτησης εκτός καλοκαιρινής αιχμής, με Ιούνιο και Οκτώβριο να κερδίζουν έδαφος.
Η έκθεση Skyscanner εντοπίζει επτά κύριες τάσεις που διαμορφώνουν το ταξίδι του 2026:
● Glowmads – Ταξίδια με επίκεντρο την ευεξία και την ομορφιά.
● Shelf Discovery – Πολιτισμική και γαστρονομική εξερεύνηση «σαν ντόπιος».
● Altitude Shift – Απόδραση στα βουνά για ηρεμία και αποσύνδεση.
● Bookbound – Ταξίδια εμπνευσμένα από τη λογοτεχνία.
● Family Miles – Πολυγενεακά ταξίδια για κοινές αναμνήσεις.
● Catching Flights & Feelings – Ταξίδια με κοινωνική και ρομαντική διάσταση.
● Destination Check-in – Ξενοδοχεία που αποτελούν τον ίδιο τον προορισμό.
Η Skyscanner Horizons 2026 σκιαγραφεί έναν νέο ταξιδιώτη, πιο συνειδητοποιημένο, πιο τεχνολογικά ενημερωμένο και πιο πρόθυμο να επενδύσει σε εμπειρίες που έχουν ουσία. Το ταξίδι δεν είναι πια μια απόδραση από την καθημερινότητα — είναι μια νέα μορφή ζωής, γεμάτη αυθεντικότητα, σύνδεση και προσωπική εξέλιξη.
The post Skyscanner: Οι 7 νέες τάσεις στα ταξίδια το 2026 appeared first on Tourism Today.