Πώς το Ιωβηλαίο 2025 οδηγεί σε αύξηση τουριστών σε Ρώμη

28 Νοεμβρίου 2025, 17:11
Μοιραστείτε το:
Πώς το Ιωβηλαίο 2025 οδηγεί σε αύξηση τουριστών σε Ρώμη

Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το Ιωβηλαίο 2025 οδηγεί σε αύξηση 93% της επισκεψιμότητας στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου, σύμφωνα με τα ευρήματα έκθεσης της Data Appeal.
Οπως αποκαλύπτεται, το Άγιο Έτος αναδιαμόρφωσε τις τουριστικές ροές, την εμπειρία των επισκεπτών και τη δυναμική τιμών στη Ρώμη, με την Πόλη του Βατικανού να αναδεικνύεται ως ο κύριος ωφελούμενος.

Η μελέτη διαπιστώνει ότι λειτούργησε ως ισχυρός πόλος έλξης για προσκυνητές και ταξιδιώτες με πολιτισμικά κίνητρα, ενώ η Ρώμη κατάφερε να αποφύγει τις απότομες αυξήσεις τιμών και να διατηρήσει υψηλή ικανοποίηση στα βασικά αξιοθέατά της.

Ενώ παραδοσιακά αξιοθέατα όπως το Κολοσσαίο, η Φοντάνα ντι Τρέβι και το Πάνθεον παρέμειναν τα κορυφαία της Ρώμης που προσελκύουν το κοινό, αυτά του Βατικανού σημείωσαν πρωτοφανή κέρδη.

Η Βασιλική του Αγίου Πέτρου κατέγραψε αξιοσημείωτη αύξηση +93% στις ψηφιακές ιχνηλατήσεις, διατηρώντας παράλληλα ένα εξαιρετικά υψηλό σκορ 94,5/100.
Μεγάλο μέρος αυτής της αύξησης αποδίδεται σε προσκυνητές που την επισκέπτονται ειδικά για να διασχίσουν την Αγία Πύλη, μια τελετή διαθέσιμη μόνο κατά τη διάρκεια του Ιωβηλαίου Έτους.

Παράλληλα, τα Μουσεία του Βατικανού κατέγραψαν μια πιο μέτρια αλλά σημαντική αύξηση +10% στις ψηφιακές ιχνηλατήσεις και βαθμολογία 89,7/100, αυξημένη κατά 2,4 μονάδες σε σύγκριση με το 2024.

  • Βασιλική του Αγίου Πέτρου και Μουσεία του Βατικανού κατέλαβαν την τέταρτη και πέμπτη θέση μεταξύ των αξιοθέατων της Ρώμης με τις περισσότερες κριτικές την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2025.
  • Συνολικά, τα σημεία ενδιαφέροντος της Πόλης του Βατικανού κατέγραψαν αύξηση +33% στις κριτικές και αύξηση +60% στον Δείκτη Δημοτικότητας, με κορυφώσεις γύρω στο Πάσχα (Μάρτιος-Απρίλιος) και την περίοδο στα τέλη του καλοκαιριού (Αύγουστος-Σεπτέμβριος).

Η έκθεση σημειώνει επίσης μια απότομη πτώση στις αναφορές στα τέλη Απριλίου, μετά τον θάνατο του Πάπα Φραγκίσκου και το προσωρινό κλείσιμο των Μουσείων του Βατικανού, της Καπέλας Σιξτίνα και της Βασιλικής του Αγίου Πέτρου για νεκρώσιμους τελετές.

«Το 2025 ήταν μια ισχυρή ευκαιρία και μια σημαντική δοκιμασία για τη Ρώμη. Υψηλότερες ροές επισκεπτών, αυξημένη προβολή και μεγαλύτερος οικονομικός αντίκτυπος, αλλά και η ανάγκη συντονισμού κάθε λεπτομέρειας, λέει ο Mirko Lalli, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της The Data Appeal Company.
Τα δεδομένα επιβεβαιώνουν ότι το Ιωβηλαίο λειτούργησε ως ισχυρός συμβολικός μαγνήτης, ενώ παράλληλα επιτάχυνε την καινοτομία στον τρόπο με τον οποίο η πόλη διαχειρίζεται τις ροές, τις προσδοκίες και τις εμπειρίες των επισκεπτών».

Οι καθολικές χώρες προωθούν την σταδιακή ανάπτυξη

Η Ιταλία παραμένει η μεγαλύτερη αγορά προέλευσης της Ρώμης, αντιπροσωπεύοντας το 27% όλων των ιχνών, ακολουθούμενη από την Ισπανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι πιο αξιοσημείωτες αυξήσεις προήλθαν από χώρες με ισχυρές καθολικές παραδόσεις:

  • Αργεντινή: +29,2%
  • Καναδάς: +14,4%
  • Μεξικό: +11,6%
  • Πολωνία: +7%

Αντιθέτως, η Γερμανία (–41,3%) και η Γαλλία (–12,2%) κατέγραψαν μειώσεις, τις οποίες η έκθεση συνδέει με τις αυστηρότερες οικονομικές συνθήκες στην Κεντρική Ευρώπη.

Τα προφίλ των ταξιδιωτών επίσης άλλαξαν. Τα ζευγάρια και οι οικογένειες παραμένουν τα κυρίαρχα τμήματα, αλλά οι μοναχικοί ταξιδιώτες κέρδισαν μερίδιο και τώρα αντιπροσωπεύουν το 15% των συνολικών κριτικών (+3 ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση).

Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στον εγχώριο τουρισμό. Οι Ιταλοί αντιπροσωπεύουν το 41% ​​των κριτικών των μοναχικών ταξιδιωτών (+8 ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση).

Σταθερές τιμές, στροφή σε πιο προσιτή διαμονή

Παρά την κλίμακα του γεγονότος, η ανάλυση των δεδομένων των OTA υποδεικνύει συνολική σταθερότητα των τιμών και όχι ευκαιριακή τιμολόγηση.

Τα ποσοστά των OTA παρέμειναν σε γενικές γραμμές σταθερά στο -3% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2024, υποδηλώνοντας ανακατανομή της ζήτησης αντί για κερδοσκοπικές αυξήσεις. Τα ξενοδοχεία μείωσαν στην πραγματικότητα τις μέγιστες τιμές τους κατά -7%, ενώ οι ξενώνες και τα κάμπινγκ αύξησαν τις τιμές κατά +27%, αντανακλώντας την υψηλότερη ζήτηση σε οικονομικά και ομαδικά τμήματα.

Αυτό το μοτίβο δείχνει ότι η Ρώμη παρέμεινε προσβάσιμη και καλά διαχειριζόμενη, ακόμη και κατά τη διάρκεια της αιχμής της ζήτησης.

Ωστόσο, η ζήτηση μετατοπίστηκε σαφώς από τα ξενοδοχεία σε πιο οικονομικούς τύπους καταλυμάτων, καλύπτοντας τις ανάγκες των προσκυνητών, των ομάδων και των μεμονωμένων ταξιδιωτών που αναζητούσαν χαμηλότερες τιμές.

Πώς περνούσαν τον χρόνο τους οι επισκέπτες

Η σημασιολογική ανάλυση των ψηφιακών ιχνών αποκαλύπτει ότι οι επισκέπτες έδιναν προτεραιότητα στον πολιτισμό έναντι του φαγητού και της ψυχαγωγίας κατά τη διάρκεια του Ιωβηλαίου έτους.

Ο τομέας των αξιοθέατων (μουσεία, μνημεία, βασικοί χώροι) ξεχωρίζει για την ισχυρή αύξηση του όγκου (+26% σε ετήσια βάση) και την εξαιρετική 91,3/100 (+1 ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με το 2024). Τα μουσεία και τα μνημεία παρέμειναν στο επίκεντρο της εμπειρίας των επισκεπτών, υπογραμμίζοντας τον ρόλο του Ιωβηλαίου ως πολλαπλασιαστή της πολιτιστικής προσοχής.

Αντιθέτως, η ψηφιακή δραστηριότητα μειώθηκε στους τομείς της εστίασης (–19%) και της ψυχαγωγίας (–14%), αντανακλώντας ένα κοινό που είναι περισσότερο διατεθειμένο να επενδύσει σε πολιτιστικές και θρησκευτικές εμπειρίες παρά σε δραστηριότητες αναψυχής και φαγητού. Το πιο αδύναμο σημείο των εστιατορίων ήταν η αντίληψη της τιμής, με βαθμολογία συναισθήματος μόλις 54/100 για αναφορές που σχετίζονται με το «κόστος».

Παρά τις σημαντικές επενδύσεις στην κινητικότητα, τις υποδομές και τη φιλοξενία, η έκθεση σημειώνει ότι ορισμένες προκλήσεις παρέμειναν, ιδίως όσον αφορά το κόστος, την οργάνωση και την ασφάλεια. Ωστόσο, ο επαγγελματισμός του προσωπικού και η φιλοξενία ήταν καθοριστικής σημασίας για τη διατήρηση υψηλών επιπέδων ικανοποίησης σε όλους τους τομείς.

The post Πώς το Ιωβηλαίο 2025 οδηγεί σε αύξηση τουριστών σε Ρώμη appeared first on Tourism Today.



Scroll to Top