Πώς διαμορφώνεται η αεροπορική αγορά έως το 2044

20 Δεκεμβρίου 2025, 08:08
Μοιραστείτε το:
Πώς διαμορφώνεται η αεροπορική αγορά έως το 2044

Σύνταξη: tourismtoday.gr

Σήμερα, ο παγκόσμιος αεορπορικός στόλος ανέρχεται σε περίπου 26.750 αεροπλάνα. Σε λιγότερο από δύο δεκαετίες το 2044, οι κατασκευαστές αναμένουν ότι ο αριθμός αυτός θα φτάσει σχεδόν σε 50.000.

Αυτό σημαίνει, πάνω από 23.000 νέα επιβατικά αεροσκάφη, όπως τονίστηκε στο Dubai Airshow 2025. Σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια αύξηση εναέριας κυκλοφορία -που θα διαμορφώσει την αεροπορική αγορά- διαδραματίζουν:

  • Οι αναδυόμενες αγορές.
  • Η επέκταση της μεσαίας τάξης.
  • Τα δυναμικά και ανταγωνιστικά δίκτυα αερομεταφορέων.
  • Οι συνεχείς επενδύσεις στην αεροπορία.

Για μισό αιώνα, αυτή η αγορά ήταν ουσιαστικά μια κούρσα δύο “αλόγων” μεταξύ της Airbus και της Boeing. Στα τέλη Οκτωβρίου 2025, η Airbus είχε ένα ανεκτέλεστο υπόλοιπο 8.698 αεροσκαφών, ενώ η Boeing βρισκόταν στα 6.534.

Οι αριθμοί αναμένεται να αυξηθούν ακόμη περισσότερο μετά το Dubai Airshow 2025, που έκλεισε πριν από λίγες ημέρες με δεσμεύσεις για αεροσκάφη που τράβηξαν την προσοχή.

Ουσιαστικά, και οι δύο εταιρείες έχουν ήδη εξαντλήσει περίπου δεκαπέντε χρόνια πλήρους παραγωγής. Ωστόσο, το τοπίο αλλάζει κάτω από τα πόδια τους.

Boeing

Η Boeing εξακολουθεί να πληρώνει το τίμημα -τόσο κυριολεκτικά όσο και μεταφορικά- για μια δεκαετία.
Τα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα των 737 MAX δεν στοίχισαν μόνο 346 ζωές, αλλά προκάλεσαν τη μεγαλύτερη καθήλωση στο έδαφος στην ιστορία της αεροπορίας.

Η ζημιά στη φήμη τους δεν έχει ακόμη αποκατασταθεί. Μόνο φέτος, η Boeing διατάχθηκε να καταβάλει 28 εκατομμύρια δολάρια στην οικογένεια μόνο ενός θύματος, ενώ εκκρεμούν πολλές ακόμη αγωγές.

Airbus

Εν τω μεταξύ, η Airbus έχει σημειώσει αποφασιστική πρόοδο στον κρίσιμο τομέα των μονού διαδρόμου. Απολαμβάνει επίσης ένα τεράστιο προβάδισμα στα σύγχρονα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου.

Το A350 βρίσκεται σε λειτουργία από το 2015. Συγκρίνεται με το 777X της Boeing, το οποίο παραμένει μη πιστοποιημένο και πλησιάζει μια δεκαπενταετή καθυστέρηση. Μέχρι να τεθεί τελικά σε λειτουργία το 777X, θα αντιμετωπίσει έναν αντίπαλο που έχει ήδη κατακτήσει το μεγαλύτερο μέρος του κύκλου αντικατάστασης για παλαιότερους στόλους μεγάλων αποστάσεων.

Το δίπολο Airbus-Boeing σε πίεση

Η Airbus προηγείται σήμερα, αλλά οι δυσκολίες στην παραγωγή της δείχνουν ότι ακόμη και το προβάδισμα είναι εύθραυστο. Η Boeing είναι πληγωμένη, αλλά εξακολουθεί να κατέχει τεράστια βιομηχανική και πολιτική επιρροή στην εγχώρια αγορά.

Οι κατασκευαστές κινητήρων είναι εγκλωβισμένοι σε έναν τριμερή τεχνολογικό αγώνα που θα καθορίσει την κερδοφορία για δεκαετίες.
Η Embraer και η ATR έχουν χαράξει θετική πορεία. Η COMAC, υποστηριζόμενη από απεριόριστους κρατικούς πόρους της Κίνας, δεν αποτελεί πλέον περιέργεια. Είναι ένας στρατηγικός ανταγωνιστής.

Οι αγορές θα αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου το 2044, από σχεδόν 40% το 2024.
Η προσφορά αεροπλάνων θα καλύψει τη ζήτηση της αγοράς γύρω στο τέλος της δεκαετίας, επιτρέποντας στους αερομεταφορείς να ανανεώνουν και να αναπτύσσουν ολοένα και περισσότερο τους στόλους τους.

Αυτές είναι οι τάσεις στα αεροπορικά ταξίδια έως το 2044

Σύμφωνα με τις Προοπτικές Εμπορικής Αγοράς (CMO) 2025 που δημοσίευσε η Boeing, πριν από λίγους μήνες, οι οι τάσεις στα αεροπορικά ταξίδια έως το 2044, διαμορφώνονται ως εξής:

  • Η επιβατική κίνηση προβλέπεται να αυξηθεί 4,2% ετησίως, υπερδιπλασιάζοντας τον όγκο της, καθώς συνεχίζει να ξεπερνά την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.
  • Ο παγκόσμιος στόλος θα σχεδόν διπλασιαστεί σε περισσότερα από 49.600 εμπορικά αεροπλάνα, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες θα αυξήσουν τη χωρητικότητα για να καλύψουν τη ζήτηση για ταξίδια.
  • Περίπου το 80% των αεροσκαφών σε υπηρεσία θα αντικατασταθούν με περισσότερες από 21.000 παραδόσεις, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα και τις δυνατότητες του στόλου.
  • Τα αεροπλάνα μονού διαδρόμου θα αποτελούν το 72% του παγκόσμιου στόλου, από 66% το 2024, κυρίως λόγω των ταξιδιών μικρών αποστάσεων και των αερομεταφορέων χαμηλού κόστους στις αναδυόμενες αγορές.
  • Ο παγκόσμιος στόλος επιβατικών αεροσκαφών ευρείας ατράκτου θα αυξηθεί σε περίπου 8.320 αεροπλάνα, από περίπου 4.400 το 2024. Η άνοδος οφείλεται ολοένα και περισσότερο στους αερομεταφορείς στις αναδυόμενες αγορές που επεκτείνουν τους στόλους μεγάλων αποστάσεων.
  • Η διαφοροποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας και η επέκταση των δικτύων ταχυμεταφορών θα οδηγήσουν σε επέκταση σχεδόν κατά τα δύο τρίτα του παγκόσμιου στόλου και στην ανάγκη για 2.900 εμπορευματικά αεροσκάφη παραγωγής και μετατροπής.

Ποιες περιοχές θα ηγηθούν στην επιβατική κίνηση

Η Νότια Ασία αναμένεται να δει αύξηση 7,4% στην αεροπορική κίνηση επιβατών τα επόμενα 20 χρόνια, σύμφωνα με την Boeing.
Θα ακολουθήσει η Νοτιοανατολική Ασία, με άνοδο 7,2% και η Αφρική στο +6,4%.

Όσον αφορά τις παραδόσεις αεροσκαφών, η Ευρασία αναμένεται να ηγηθεί με το υψηλότερο μερίδιο, αντιπροσωπεύοντας το 22% του συνόλου.
Η Βόρεια Αμερική και η Κίνα θα ακολουθήσουν από κοντά, συμβάλλοντας η καθεμία με 20%.

The post Πώς διαμορφώνεται η αεροπορική αγορά έως το 2044 appeared first on Tourism Today.



Scroll to Top