Deal Hellenic Train και ελληνικού δημοσίου, με “μποναμά” 23 νέα τρένα

22 Δεκεμβρίου 2025, 18:16
Μοιραστείτε το:
Deal Hellenic Train και ελληνικού δημοσίου, με “μποναμά” 23 νέα τρένα

Του Χάρη Ντιγριντάκη

Iστορικό momentum για τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες σε Ελλάδα. Σε μία κίνηση στρατηγικής σημασίας το υπουργείο Μεταφορών προχωρά στον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, με την επικείμενη πολυπόθητη υπογραφή της αναθεωρημένης σύμβασης με την Hellenic Train.

Πρόκειται για τεράστιες επενδύσεις -οι μεγαλύτερες που έχουν γίνει ποτέ σε επίπεδο μεταφορών στην Ελλάδα- της Hellenic Train που έχουν συμφωνηθεί με την ελληνική κυβέρνηση, με στόχο άνετες και ασφαλείς σιδηροδρομικές υπηρεσίες.

Η συμφωνία ανοίγει τον δρόμο για σημαντικές επενδύσεις των Ιταλών στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Προβλέπει την εισαγωγή 23 νέων τρένων (συνεργασία Hellenic Train – Alstom για την προμήθεια τρένων, τύπου Coradia), αποτέλεσμα της συμφωνίας που είχε συναφθεί τον Μάιο, μεταξύ του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Ιταλίδας πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι.
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Μάιο, η ελληνική κυβέρνηση, η HT και ο μητρικός όμιλος της FS υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας.

Η εταιρεία έχει δεσμευτεί για επενδύσεις 360 εκατ. ευρώ (300 εκατ. για νέα τρένα + 60 εκατ. για τα μηχανοστάσια), οι οποίες αφορούν την αγορά 23 τρένων, 8 υπεραστικών ταχείας κυκλοφορίας και 15 προαστιακού τύπου, αλλά και για τη λειτουργία σύγχρονων αμαξοστασίων, ώστε να εξασφαλιστεί η μακροχρόνια συντήρηση τους.

Εχέγγυα αξιοπιστίας για το μνημόνιο συνεργασίας αποτέλεσαν η υπογραφή των συμβάσεων για τα σιδηροδρομικά και οδικά έργα σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα, που ήταν και το σημαντικότερο αίτημα της Hellenic Train κατά τη διάρκεια των συνεχών της διαπραγματεύσεων των τελευταίων μηνών με την ελληνική κυβέρνηση, όπως επίσης και η υπογειοποίηση των Σεπολίων, η εγκατάσταση του ETCS, οι νέες δικλείδες ασφαλείας που προβλέπει το νομοσχέδιο, όπως το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας και το σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού τρένων, αλλά και τα μέτρα αποτροπής των δολιοφθορών στο δίκτυο.

Η Ελλάδα έχει αναλάβει τη δέσμευση της υποδομής δικτύου με έργα 400 εκατ. ευρώ.
Η ιταλική επένδυση αφορά το νέο τροχαίο υλικό, καθώς οι συρμοί στις περισσότερες περιπτώσεις είναι απαρχαιωμένοι, ενώ από μεριάς του το ελληνικό δημόσιο αναλαμβάνει τη δέσμευση να έχει περαιώσει ως το καλοκαίρι του 2026 τα απαραίτητα έργα ασφαλείας (τηλεδιοίκηση, σηματοδότηση κ.ο.κ.) για το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ο βασικός πυλώνας μιας τέτοιας επένδυσης είναι η δοκιμασμένη τεχνογνωσία του ομίλου FS Group που θα προσαρμοστεί, όπως είναι φυσικό, στις ελληνικές ιδιαιτερότητες.

Η Hellenic Train κοιτάζει ξεκάθαρα στο μέλλον, στο οποίο κεντρικό ρόλο διαδραματίζει πάντοτε το προσωπικό της εταιρείας. Μεταξύ άλλων, συμφώνησε στην πρόσληψη του προϊστάμενου αμαξοστοιχίας με δικές της δαπάνες και ταυτόχρονα δεσμεύτηκε να φέρει στην Ελλάδα υπερσύγχρονο κέντρο εκπαίδευσης για τους εργαζομένους της.

Η εταιρεία στοχεύει σε περισσότερες επιλογές και διαδρομές μετακίνησης στον κεντρικό σιδηροδρομικό διάδρομο και στις γραμμές του προαστιακού σιδηροδρόμου, ταχύτερες μετακινήσεις και βιώσιμες, φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές με τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών.

Η σύμβαση που από μέρους της ελληνικής κυβέρνησης θα υπογραφεί από τον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη, περιέχει επίσης σημαντικές ρήτρες υπέρ του Δημοσίου για καθυστερήσεις και τυχόν αθέτηση του επενδυτικού πλάνου, για το οποίο θα δεσμεύεται η Hellenic Train.

Για την υπογραφή της σύμβασης είχαν προηγηθεί εργώδεις διαπραγματεύσεις μεταξύ του κ. Κυρανάκη και των υπολοίπων εμπλεκομένων από ιταλικής μεριάς, καθώς στόχος της κυβέρνησης είναι να δείξει εμπράκτως ότι μετά από χρόνια αποεπένδυσης στον σιδηρόδρομο, η κατάσταση αλλάζει εν τοις πράγμασι.
Η σύμβαση, περιέχει και αντίστοιχες ρήτρες για τις συμβατικές υποχρεώσεις του ελληνικού Δημοσίου.

The post Deal Hellenic Train και ελληνικού δημοσίου, με “μποναμά” 23 νέα τρένα appeared first on Tourism Today.



Scroll to Top