Πρώτο κρούσμα Έμπολα στη Γαλλία – Σε καραντίνα γιατρός που επέστρεψε από το Κονγκό

24 Ιουνίου 2026, 16:48
Μοιραστείτε το:
Πρώτο κρούσμα Έμπολα στη Γαλλία – Σε καραντίνα γιατρός που επέστρεψε από το Κονγκό

Οι γαλλικές υγειονομικές αρχές επιβεβαίωσαν την Τετάρτη το πρώτο κρούσμα του ιού Έμπολα σε γαλλικό έδαφος. Πρόκειται για έναν γιατρό ο οποίος είχε ταξιδέψει στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, όπου μαίνεται μεγάλη επιδημία της νόσου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Υγείας, ο ασθενής έχει ήδη τεθεί σε καραντίνα, ενώ οι αρχές έχουν ξεκινήσει άμεσα την ιχνηλάτηση των επαφών του. Παράλληλα, τονίζεται ότι ο κίνδυνος για τον ευρύτερο πληθυσμό της Ευρώπης παραμένει χαμηλός.

Ο Γάλλος πρωθυπουργός Στεφάν Λεκορνί παρακολουθεί την εξέλιξη της υπόθεσης με εξαιρετική προσοχή, όπως μεταδίδουν κύκλοι του.

Η επιδημία στη ΛΔ Κονγκό έχει ήδη προκαλέσει περισσότερα από 1.000 κρούσματα και 267 θανάτους, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας σημειώνει ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη καταγραφή επιβεβαιωμένων κρουσμάτων κατά τον πρώτο μήνα από την έναρξη μιας επιδημίας Έμπολα στην ιστορία.

Η 17η επιδημία στη χώρα κηρύχθηκε στις 15 Μαΐου, ωστόσο ο ιός είχε εμφανιστεί αρκετές εβδομάδες νωρίτερα, μετά από μια σειρά ανεξήγητων θανάτων στην επαρχία Ιτούρι, που αποτελεί το επίκεντρο της τρέχουσας έξαρσης. Σε μισό αιώνα, ο Έμπολα έχει στοιχίσει τη ζωή σε πάνω από 15.000 ανθρώπους στην αφρικανική ήπειρο.

Το στέλεχος που ευθύνεται για τη σημερινή επιδημία είναι το Bundibugyo, για το οποίο δεν υπάρχει διαθέσιμο εμβόλιο ή αποτελεσματική θεραπεία μέχρι στιγμής.



Scroll to Top